“Just Talk?: The Educational Value of Oral History Production” now available on line. Click here to view conference.

llewellynWatch Llewellyn conference PART 1

Watch Llewellyn conference PART 2

Is oral history produced through simple conversation with education stakeholders?  What value does oral history provide for educators and education researchers?  This address will explore critical methodological and theoretical issues for conducting oral history that when carefully considered increase the educational value of oral history.  In so doing, the address explores one of the key research areas for Making History: Narratives and Collective Memory in Education, namely, the influence of oral history on the narrative of educational history.

Kristina Llewellyn est professeure agrégée de Social Development Studies (avec une spécialisation en éducation) à l’Université de Waterloo. Elle travaille à la formation d’histoires orales depuis plus de dix ans. Ses plus récents projets portent sur l’analyse d’histoires orales d’enseignantes afin de comprendre la « démocratie » en éducation durant la période d’après-guerre au Canada. Dr. Llewellyn est co-éditrice de la revue de la Canadian Oral History Association, Oral History Forum d’histoire orale. Elle est également chercheure associée à l’Unité de recherche Faire de l’histoire : récits et mémoire collective en éducation de l’Université d’Ottawa.

Leave a Reply

Your email address will not be published.